Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik..
JOM JADI BAIK! :)

What others think about You is None of your business and You should'nt allow it to influence your self-concept.
Put Your Trust in Allah! :)

Aktiviti Menarik Sepanjang Hari~

Jom Buat sama-sama! ^_^


1. Baca Al-Quran 'At Least' 1 MUKA 1 HARI.. :)

2. Mathurat Pagi+Petang=2. Permulaan bagi yang tak biasa, 1 Hari 1 Kali (Pagi@Petang).

3. Solat Ber'jemaah'. Sekurang-kurangnya 2 kali sehari. Muslimin sila-silalah ke surau@masjid terdekat.

4. Solat Hajat+Witir. 2 Kali seminggu. Dapat buat setiap hari memang MANTOP! :)

5. Puasa Sunat 3 kali sebulan + Isnin & Khamis setiap minggu.

6. Baca buku ilmiah. 1 sebulan. ( kalau 'bukumuka' boleh buka hari-hari, kenapa tidak buku ilmiah kan?) :D

7. Qiamulaill . 1 kali seminggu. Tak boleh buat 1 kali 7 hari, buat 1 kali 1 hari. :D

8. Solat Dhuha. 'at least' 2 kali seminggu.

9. Solat istikharah. 1 kali seminggu (Hidup penuh dengan pilihan. Bukan bila bab Jodoh je) :D

10.Jom selawat! Perasa 'terbaik' untuk masakan. No MSG ^_^


Amalan yang sedikit tetapi berterusan adalah lebih baik daripada amalan yang banyak dan terputus.
Tapi, jangan sampai tak buat langsung! ^_^
Pesan mereka, jangan ditulis diari hidup di laman sesawang.
Kata saya ini bukan 'diari online'.
Saya tiada seni dalam mengarang cerita.
Apa yang saya lihat, apa yang saya dengar,
apa yang saya hadapi dan apa yang saya pelajari,
itulah yang saya tulis.
Pesan saya,lihatlah apa yang ingin disampaikan, jangan lihat siapa yang menyampaikan
kerana saya bukan siapa-siapa untuk dilihat.
Semoga usaha yang sedikit ini, mampu membawa kita lebih mengenal Sang Pemilik Hati
Sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah
yang buruk itu datang dari diri saya sendiri dengan izin Allah S.W.T
Semoga Ilmu mengikatnya
~Melakar Memori Silam Buat Pedoman Diri~

Friday, 8 June 2012

Khas untuk Nisa'

::.. بسم الله الرحمن الرحيم ::..

How can I forget all that
When you are the one who makes me smile



Khas untuk Cik Nisa',
Selamat ulang tahun yang ke 19.
Nisa' satu-satunya penghuni E14 yang tak sempat nak 'dikenakan'.
Maaf tiada Kung Fu Panda menanti di hadapan rumah.
Sebab kita bukan kanak-kanak comel lagi :D
Lakonan anda pada 261011 bersama-sama sahabat E14 memang terbaek!
Semoga kematangan kita meningkat seiring usia.

Tajuk entry ni sepatutnya 'Khas untuk Nisa' & Aimi'.

Nisa',
Nak tahu tak
Beberapa hari lepas saya mimpi baik pasal kita.
Seakan-akan realiti.
Hakikatnya
Memang realiti untuk awak
Tahniah!(macam nak menitik air mata.Gembira sangat.)
Tak sangka
Alhamdulillah
Tapi belum lagi untuk saya
InsyaAllah suatu hari nanti
Semoga menjadi kenyataan, Biiznillah.

Terima Kasih baca entry ini.
Maaf sebab tak menjawab soalan kakak.
Maaf andai menggundang luka di hati.
Ketahuilah
Cerita hidup kakak menjadikan saya lebih kuat.
Kakak dah buat yang terbaik.
Jadi Allah bagi kakak yang terbaik.
Baikkan Allah.
Allah Maha Menilai. :)


NotaKecil :  Cik Doktor berdua.
                Saya bermimpi memilih jalan berlainan dari awak berdua.
                Thanks for supporting me.
                Doakan yang terbaik. 
                Sayang semua billah lillah.
                Terima kasih Ya Allah dikurniakan teman sehebat mereka~ Allahuakbar

Untuk awak :)

Kata orang,
Hidup ini tak selalu indah
Tapi yang indah itu akan tetap hidup dalam kenangan
InsyaAllah~

Cik Afiqah Qurratuainii 
Housesister
Segala puji bagi Allah atas segala-galanya 
Jom Jadi Baik! :)

2 comments:

  1. Allah knows best. saya selalu ada kat belakang awak. saya ada kat sini untuk awak. kalau awak nak cerita, saya ada. you'll never walk alone. :)

    ReplyDelete
  2. Background song ni.
    Menambah pilu dalam hati.
    Tak tahu tengah rasa apa skrg nih.

    Adik...
    There are many times when I feel strong because you're there. Because you are there.

    Macam ni rupanya perasaan bila baca post untuk diri ini. :')

    Org syg adik.
    Kita shbt smp beble k.

    ReplyDelete

Digalakkan supaya anda meletakkan 'nickname' semasa anda menghantar cadangan @ nasihat membina kepada saya :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...