Mengkritik tidak bererti menentang, menyetujui tidak semestinya menyokong, dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik..
JOM JADI BAIK! :)

What others think about You is None of your business and You should'nt allow it to influence your self-concept.
Put Your Trust in Allah! :)

Aktiviti Menarik Sepanjang Hari~

Jom Buat sama-sama! ^_^


1. Baca Al-Quran 'At Least' 1 MUKA 1 HARI.. :)

2. Mathurat Pagi+Petang=2. Permulaan bagi yang tak biasa, 1 Hari 1 Kali (Pagi@Petang).

3. Solat Ber'jemaah'. Sekurang-kurangnya 2 kali sehari. Muslimin sila-silalah ke surau@masjid terdekat.

4. Solat Hajat+Witir. 2 Kali seminggu. Dapat buat setiap hari memang MANTOP! :)

5. Puasa Sunat 3 kali sebulan + Isnin & Khamis setiap minggu.

6. Baca buku ilmiah. 1 sebulan. ( kalau 'bukumuka' boleh buka hari-hari, kenapa tidak buku ilmiah kan?) :D

7. Qiamulaill . 1 kali seminggu. Tak boleh buat 1 kali 7 hari, buat 1 kali 1 hari. :D

8. Solat Dhuha. 'at least' 2 kali seminggu.

9. Solat istikharah. 1 kali seminggu (Hidup penuh dengan pilihan. Bukan bila bab Jodoh je) :D

10.Jom selawat! Perasa 'terbaik' untuk masakan. No MSG ^_^


Amalan yang sedikit tetapi berterusan adalah lebih baik daripada amalan yang banyak dan terputus.
Tapi, jangan sampai tak buat langsung! ^_^
Pesan mereka, jangan ditulis diari hidup di laman sesawang.
Kata saya ini bukan 'diari online'.
Saya tiada seni dalam mengarang cerita.
Apa yang saya lihat, apa yang saya dengar,
apa yang saya hadapi dan apa yang saya pelajari,
itulah yang saya tulis.
Pesan saya,lihatlah apa yang ingin disampaikan, jangan lihat siapa yang menyampaikan
kerana saya bukan siapa-siapa untuk dilihat.
Semoga usaha yang sedikit ini, mampu membawa kita lebih mengenal Sang Pemilik Hati
Sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah
yang buruk itu datang dari diri saya sendiri dengan izin Allah S.W.T
Semoga Ilmu mengikatnya
~Melakar Memori Silam Buat Pedoman Diri~

Thursday, 23 October 2014

Debu yang berterbangan


 بسم الله الرحمن الرحيم
 اللهم صلى وسلم على محمد

".. Untung lah jadi figure masyarakat.
Duduk barisan hadapan, semua orang kenal.
Tak rasa duniawi ke semua tu?"

".. Duniawi. 
Kalau matlamat kita hanya sekadar mahu meraih pandangan manusia."

".. Bila jadi pemimpin ni, kadang-kadang Allah datangkan ujian pada hati.
Susah lagi nak jaga hati sendiri dari jaga masyarakat."

".. Khuatir. Kita je rasa kita Ikhlas. 
Hakikat. Sikit pun Allah tak pandang.
Akhirnya, takde satu pun amalan
yang kita boleh bawa balik jumpa Allah"

Dan kami tunjukkan segala amal yang mereka kerjakan, 
lalu kami jadikan amal itu bagaikan debu yang berterbangan.  
(Surah Al-Furqan: Ayat 23)




".. Kita hidup dgn Rahmat Allah, masuk syurga dgn Rahmat Allah.
Yang paling penting, jangan pernah putus asa dengan Rahmat Allah"

:')

Wallahua'lam
Aini Afiqah Msy
Selesai check paperwork. Ibrah Kembara. Next trip.


0 coretan:

Post a Comment

Digalakkan supaya anda meletakkan 'nickname' semasa anda menghantar cadangan @ nasihat membina kepada saya :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...